måndag 7 juni 2010

Nyhetsmorgon?

Jag och Albin har en liten tradition. Vi tittar på Nyhetsmorgon när vi äter frukost. Nu vet jag dock inte om det kan kallas Nyhetsmorgon längre, snarare kungamorgon - mellan 8 och 9 pratade de enbart om kungahuset och bröllopet. Ska det vara så ända fram till det är dags? När är det? 19 juni?
Albin och Aska i spjälsängen. Gissa vem som låg där först?

I helgen har Albins farmor och farfar varit på besök. De var snälla nog att komma upp och hjälpa oss måla garaget. Förutom att svärfar ramlade ner från stegen (det gick bra) och att färgen inte räckte förflöt helgen utan missöden. Albin skötte sig (förstås) exemplariskt. Han har sovit en hel del i helgen. Antar att han blir lite extra dåsig i värmen.
Numera ligger Albin ensam på sitt rum, jag har flyttat in i sängkammaren igen. Det har gått bra hittills. Jag hör när han vaknar, det är ju inte så långt mellan vårt och hans sovrum. I natt vaknade jag vid 4 och trodde det var för att jag hört honom. Han brukar vakna vid den tiden som senast. Men det var alldeles tyst i huset. Låg en stund och lyssnade sen tassade jag in till honom för att se så allt var som det skulle. Kände att jag inte skulle kunna sona om annars. Han sov som ett litet lamm dock och jag somnade om och sov till 5 när han vaknade för krubb. Åt i en kvart eller så innan han somnad eoch sov till 8. Vi la honom vid ungefär halv tio i går kväll så han sov i nästan 8 timmar i sträck. Jag är lyckligt lottad *peppar peppar*
Closeup. Är han inte ett charmtroll så säg

Nu ligger lilleman bredvid mig i sängen. Han har legat där och pratat och hatt sig medan jag duschat och ätit frukost. Han börjar bli lite otålig nu så det är väl snart dags för honom att äta lite igen och så ska han få på sig lite kläder. Planer för dagen är inte så många. Vi ska till ICA och hämta ett paket och kompletteringshandla lite till M kommer hem för lunch.

4 kommentarer:

  1. han är så söööt.

    SvaraRadera
  2. åh så söt han är :o) Vi kikar också på nyhetsmorgon varje dag! Eller jag halvkikar samtidigt som jag kikar på Algot medans han röjer runt så han inte röjer ner något/in i något o.s.v :o)

    SvaraRadera
  3. Linda: Albin rör inte speciellt mycket på sig än :) Lite mage till rygg och snurrar ett kvarts varv.

    SvaraRadera

Vad kul att du vill kommentera mitt inlägg. Jag försöker svara på alla kommentarer och det gör jag här i bloggen. Ibland svarar jag som Fru Kohl och ibland som Kajalpennan (det samma gäller när jag kommenterar i andras bloggar). Jag är lite schizofren av mig =)