fredag 4 juni 2010

Bvc mm

Igår var det ännu en fin dag. Varmt och soligt, men med lite blåst så det inte blev alldeles outhärdligt. Albin vaknade bara en gång på natten, vid halv 4. Dock var han inte så sugen på att somna igen så han fick ligga hos mig efter det så i alla fall jag kunde sova. Vaknade för dagen gjorde vi vid halv 9.
Planen var att M skulle komma hem på lunch och sedan följa med till BVC, men så blev det inte. Trassel på jobbet gjorde att vi fick klara oss själva på BVC Albin och jag. Vågen visade på 4800 gram och Albin var tämligen ointresserad av BVCtanten när hon försökte få hans uppmärksamhet. det fanns ju så mycket annat att titta på.
Eftersom inte M kom hem på lunchen köpte jag med mig sushi hem till lunch. M gillar inte sushi (säger han). Matstopp för mig och Albin i vardagsrummet och sedan tog vi vagnen och promenerade till Tannefors slussar. Min plan var att han skulle sova eftermiddag i vagnen medan jag lyssnade på Höstoffer i ipoden. Albin hade inte samma plan. Visserligen somnade han i vagnen och sov i den medan jag plockade ihop vad vi skulle ha med oss, vattenflaksa och sånt. Sedan sov han hela 5 minuter. Resterande 1,5 timmen av promenaden låg han i vagnen och pratade och hade sig. Väldigt mysigt, men det innebar ju tyvärr att han var alldeles övertrött när M kom hem vid 7 och bara kinkade. Somnade till slut på mitt bröst i soffan. Var rädd att han inte skulle vakna något mer på kvällen och sedan vara jobbig i natt men det gick bra. Han vaknade och åt som vanligt och vid 10-tiden la jag honom i spjälsängen där han legat hela natten förutom en matstund vid halv 2.
Nu sover han igen och jag ska hoppa in i duschen. Planer för dagen är att gå på babymassage, åka till Mahrs och köpa krukor samt antagligen handla mat. Vore bra om jag hann plocka lite här hemma också. Imrogon kommer Albins farmor och farfar och de behöver ha någonstans att bo med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill kommentera mitt inlägg. Jag försöker svara på alla kommentarer och det gör jag här i bloggen. Ibland svarar jag som Fru Kohl och ibland som Kajalpennan (det samma gäller när jag kommenterar i andras bloggar). Jag är lite schizofren av mig =)