tisdag 25 maj 2010

Söndagens bravader

I söndags hade vi en del ärenden att göra på Tornby. K-rauta och Babyproffsen skulle få besök och M skulle klippa sig. Vi har bestämt att vi ska köpa en ny säng för skattepengarna, vår har passerat bäst före-datumet för länge sedan, och eftersom skattepengarna snart kommer tänkte vi att vi skulle gå in på Sova med och påbörja vår jakt. Behöver jag säga att vi gick därifrån med en ny säng?På Sova var det verkligen kundservice. Kundservice med stort K. Inte bara det att de verkligen verkade vet vad de pratade om när det gäller sängar, vi fick barnvakt med! Kvinnan som hjälpte oss hade så god hand om Albin som låg i sin vagn och sussade/slappade. "Ligg ni nu här och slappna av och känn efter så går jag ett varv med vagnen" och så gick hon runt affären och vi kunde ägna all vår uppmärksamhet åt sängköpet. Perfekt! Till slut vaknade dock Albin och det var dags för blöjbyte. Kvinnan tyckte på fullt allvar att vi skulle lägga honom i en av sängarna och byta. Dock kände jag mig inte bekväm med det, jag vet hur långt han kan "göra en olycka" Det vore ju hemskt pinsam om han kissade ner en säng! Så vi bytte bakom i personalutrymmet. Albin ville ha mat så jag satte mig på sängen där vi stod och pratade om sängen och började amma. "Nej sitt inte där" sa hon "sitt där istället" och pekade på sängen bredvid som hade reglerbart ryggstöd. Så jag satte mig där och och höjde upp ryggen. Som sagt; perfa!
Sedan när vi kom hem från Tornby satt mormor och morfar på altanen och drack kaffe så vi hade barnvakt ett par timmar på eftermiddagen med. Vad skönt det är att bara kunna krypa upp i Ms famn i soffan utan att behöva tänka på nått alls!
Titta så högt han lyfter på huvudet

Albin ligger fortfarande och sover. De senaste dagarna har jag väckt honom vid 4-tiden för blöjbyte och mat. Då har han legat och kvidit en stund men han vaknar inte av sig själv. Han äter inte så mycket där vid 4, är ju trött stackarn, hemska mamma väcker honom mitt i natten. Han lättar på tycket i mitt bröst och stillar väl den värsta hungern sedan somna han igen för att sova 1,5-2 timmar innan han vaknar igen. Den stunden har han fått sova i min säng. Han sover ganska oroligt den tiden, mycket rörelser och han får inte riktigt plats med det i bebiskorgen. Han börjat bli för stor. Snart får Albin och jag byta rum med pappa och sova i barnrummet istället. Där står en 120-säng och spjälsängen.

Idag ska vi åka ner till mina mor- och farföräldrar. Det tar runt 3-4 timmar härifrån men Albin och jag ska stanna i Jönköping och äta lunch med mormor samt hämta upp moster som ska göra oss sällskap :)

4 kommentarer:

  1. Tack:-) Så fin han är...

    SvaraRadera
  2. Angela: Din är också en sötis

    SvaraRadera
  3. En sån liten gos ni har!!! Tänk så små de är ändå, tiden går sjukt fort i början...galet!

    SvaraRadera
  4. Linda: Ja min sötesötnos. Vill inte alls att han ska bli stor så fort. Men jag längtar efter att han blir stadig i nacken. Känns som han kommer bli lite mer lätthanterlig då :)

    SvaraRadera

Vad kul att du vill kommentera mitt inlägg. Jag försöker svara på alla kommentarer och det gör jag här i bloggen. Ibland svarar jag som Fru Kohl och ibland som Kajalpennan (det samma gäller när jag kommenterar i andras bloggar). Jag är lite schizofren av mig =)