måndag 17 maj 2010

Måndag igen

Det spelar inte mig någon roll alls att det är måndag igen :) Så var det inte för 2 månader sedan då måndag var ångest och trötthet. Nu är det lördag hela veckan på nått sätt. Förutom att Albin och jag får klara oss utan pappa ett par timmar.
Idag ska Albin och jag till vårdcentralen. Ja eller, jag ska till vårdcentralen och Albin har inget annat val än att följa med. Ska jag vara ärlig hade jag velat ha med mig M med, men han jobbar så jag får klara mig själv. Albin har sina kinkiga perioder på förmiddagen. Kan bara ligga själv på korta stunder och bara om jag pratar och sjunger för honom. Underhållsfritt kan det eventuellt att ligga i mitt knä men helst i famnen. Undantaget är skötbordet, mer specifikt skötbordsmadrassen (heter det så) Där ligger han så nöjd och pratar och tittar. Jag la madrassen på golvet i badrummet när jag skulle duscha och det gick jättebra. Täcket på golvet i badrummet gick dock inte bra. Kanske skulle lägga skötbordmadrassen på vardagsrumsgolvet och se hur det går..
Nu sover han i alla fall. Somnar som en sten i bärsjalen. Försöker att undvika bärsjalen så länge jag orkar (faktiskt mamma) så att han inte ska bli alltför bortskämd med att jag bär på honom men det kommer ju till en punkt när jag måste fixa lite mat till exempel och då går det ju inte att bära honom samtidigt. Dessutom är ju konstant underhållning också ett sätt att bli bortskämd på :)
I helgen var vi i väg till mor- och farföräldrar. Det är cirka 1,5 timme till mina föräldrar och ytterligare en timme till Ms föräldrar. Det gick jättebra med Albin i bilen hela tiden. Skönt. Här är en bild från i fredagsNu kommer M snart = lunch!

2 kommentarer:

  1. Wincent har precis blivit likadan, vill helst sova i famnen hela tiden, har en ergonomisk bärsele, En Ergo baby carrier sedan Wilgot som jag bär honom i så man kan få händerna fria, har även en vävd bärsjal, en Hoppediz som jag tänkte försöka mig på att lära mig knyta, köpte den till wilgot men fick aldrig till någon bra knytning och sedan fungerar ju Ergon utmärkt att bära i, men det vore kul att testa bärsjalen nu när jag har en. Ja alla tjatar på mig att Wincent kommer bli bortskämd, fast de är ju inte de som är här och får lyssna på hans gråt när han inte är nöjd och vill bli buren. Wilgot var en riktig bärfis och bodde i bärselen de första månaderna, men det fungerade det med, fick mycket gjort här hemma ändå men det vore skönt om de kunde sova själva trots allt i sin säng eller vaggan.

    SvaraRadera
  2. Fluffan: Jag har en bärsjal i trikå. Den är bra för man behöver inte vara så noga med knytningen

    SvaraRadera

Vad kul att du vill kommentera mitt inlägg. Jag försöker svara på alla kommentarer och det gör jag här i bloggen. Ibland svarar jag som Fru Kohl och ibland som Kajalpennan (det samma gäller när jag kommenterar i andras bloggar). Jag är lite schizofren av mig =)