onsdag 30 juni 2010

Äntligen lite svalka

Här är det inte så fasligt varmt idag som det varit tidigare i veckan. Väldigt skönt faktiskt, jag märker på Albin att han blir påverkad av värmen. Tröttare. När han är vaken är han verkligen vaken men han sover mer också.
Nu ligger han i min och Ms säng. Det går inte att lägga honom på hans rum på dagarna. Solen skiner rakt in och det blir alldeles för varmt. Han har tvn på som sällskap. Vi har varit på jobbet idag (inte bara för att hälsa på. Jag har faktiskt jobbat lite) och det var ju väldans spännande. Nu när vi kom hem var han lite övertrött så jag hoppas han får ro där inne och sover en lång stund.
Midsommar firades på en camping på Öland. Det var väldigt mysigt så jag och M pratar om att kanske låna husvagnen ett par dagar på semestern och åka dit igen. Det gick så bra med Albin också. Han kan verkligen charma mormor och morfar. Några bilder från midsommarAlbin och pappa. Albin har sin fina vinteroverall på sig som var på tok för stor för honom när han föddes. Nu passar den bra så länge man inte viker över flärparna i arm- och benslut (man kan liksom göra så att overallen får strumpor och vantar)
Titta så söt han är
Första gången han tagit tag i skallran själv. Tidigare har han hållit i den om man gett den till som (satt den i hans hand) Nu tog han den själv. Med högerhanden till pappas stora glädje. Jag hoppas å min sida att det inte betyder något och att han fortfarande kan vara vänsterhänt.
Han vet hur man ska göra med skallran med och har den inte bara i munnen

Fotnot: Albin vaknade innan jag hann skriva klart inlägget så jag fick ligga hos honom en stund. Han låg länge med ena ögat halvöppet som för att se att jag var kvar. Då och då rullade ögat bakåt men då vaknade han till. Nu ligger han själv igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill kommentera mitt inlägg. Jag försöker svara på alla kommentarer och det gör jag här i bloggen. Ibland svarar jag som Fru Kohl och ibland som Kajalpennan (det samma gäller när jag kommenterar i andras bloggar). Jag är lite schizofren av mig =)