söndag 11 juli 2010

Varmt och *hum* härligt

Temperaturen på altanen är en bra bit över 30 grader. I skuggan är det självklart något lägre. Vi har börjat ge Albin vatten med sked nu. Igår fick han i sig för lite vätska, det märktes. Vi har legat ute i hans tält i drygt 2 timmar. Det är ändå hyfsat svalt i det när det står i skuggan dessutom fläktar det lite grann idag. När han var på väg att somna tog jag dock in honom och la honom i vår säng. Sängkammaren är det ställe som är absolut svalast här för tillfället (borträknat källaren). Nu sussar han så gott så.
I natt sov han hela natten på riktigt. Tidigare har han ju kunnat sova en hel natt men det har betytt att han vaknat för mat runt 6 och sedan somnat om igen. Igår kväll somnade han vid tio - halv elva tiden och vaknade vid runt halv tio nu på morgonen. Nästan så man blir orolig för honom :) Vi var inne flera gånger och kände efter så att han inte var för varm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill kommentera mitt inlägg. Jag försöker svara på alla kommentarer och det gör jag här i bloggen. Ibland svarar jag som Fru Kohl och ibland som Kajalpennan (det samma gäller när jag kommenterar i andras bloggar). Jag är lite schizofren av mig =)